Saturday 13 May 2017

BAHANA TAHAN KENCING



Malas untuk ke tandas. 

Terpaksa menyelesaikan kerja yang penting. 

Tiada tempat persinggahan untuk ke tandas jika dalam perjalanan yang jauh.

Walau apa pun alasan, menahan kencing bukanlah suatu yang boleh dipandang ringan kerana apa yang ditahan itu adalah toksin atau pun kotoran beracun yang perlu dikeluarkan segera daripada badan.

PADAH MENAHAN KENCING


Antara kesan buruk menahan kencing adalah :


1. MENGGANGGU PROSES PENCERNAAN

Proses pencernaan telah dijadikan oleh Allah dengan sempurna. Apabila ia telah penuh, ia akan memberikan kita isyarat untuk membuangnya. Jika ia ditunda, makanya kita telah merosakkan proses pencernaan tersebut, oleh itu sering terjadi kejadian terkencing di dalam seluar kerana terlalu lama menahan kencing.

PADAH MENAHAN KENCING


2. MEROSAKKAN ORGAN PENCERNAAN

Organ pencernaan setiap manusia adalah buah pinggang, pundi kencing dan saluran kencing. Jika anda menahan kencing pada waktu yang sepatutnya ia dibuang, organ-organ ini akan turut terganggu fungsinya. Semakin lama tabiat ini diteruskan, maka semakin rosaklah organ tersebut serta akan mendatangkan penyakit lain.

jangkitan pundi kencing

3. JANGKITAN BUAH PINGGANG

Buah pinggang adalah satu komponen sistem kencing yang juga termasuk ureter, pundi kencing, uretra da prostat(lelaki). Buah pinggang terletak sama ada di sebelah belakang pertengahan dan di bawah diafragma. Buah pinggang telah dicipta oleh Allah sebagai organ penapis yang begitu komplex dan efisien. Fungsi utama buah pinggang ialah menapis bahan buangan dari badan, mengawal tekanan darah, mengekalkan kepekatan elektrolit dalam badan dan menyumbang kepada pengeluaran sel-sel darah. Oleh kerana itu, air kencing perlu dibuang pada masa yang telah ditetapkan dan bukan menahannya. 

4. PENYAKIT BATU KARANG

Siapa yang pernah mengalami, pasti tahu betapa sakitnya menghidap penyakti batu karang ini. Ia terjadi disebabkan pengumpulan air kencing yang kemudiannya mengeras sehingga membentuk 'batu kristal'. 'Batu kristal' inilah kemudiannya akan menyumbat saluran kencing, sekaligus menyukarkan untuk membuang air kencing dan membuatkan anda berasa terlalu sakit. 


kerosakan buah pinggang



Oleh itu, ubahlah sikap buruk anda untuk mengelakkan kesan buruk ini terjadi dikemudian hari.


Dapatkan produk shaklee dan konsultasi secara percuma. Insyaallah yang terbaik dari Kak Yang. Sila klik ikon dibawah untuk membeli set vitamin penjagaan buah pinggang. 


 SET KENCING KOTOR


PM / Facebook : Rozila Ramli 
Page : Vitaminku Sihat 
Call / SMS / Whatsapp : 012-6203284 
Emel : r_rozila@yahoo.com 

PENGEDAR SHAKLEE PERAK
PENGEDAR SHAKLEE MANJUNG 
PENGEDAR SHAKLEE LUMUT 
PENGEDAR SHAKLEE SITIAWAN 
PENGEDAR SHAKLEE AYER TAWAR

No comments:

Post a Comment

Mohon kerjasama anda supaya membuat ulasan dengan baik. Ulasan bersifat spam tidak akan diterbitkan. Terima kasih.

KEBURUKAN INTERMITTENT FASTING YANG RAMAI TAK TAHU

Wahhh dah kurus!!! Bestnya!!!  Bagi laa tips. "Saya buat diet Intermittent Fasting je" "Saya buat diet Keto" "Saya ...