Wednesday 10 May 2017

POSISI TERBAIK MEMBUANG AIR BESAR

Posisi yg terbaik semasa membuang air besar adalah secara mencangkung. Kini kebanyakannya sudah terbiasa menggunakan tandas duduk. Betul tak? Sebenarnya tandas duduk ni mempunyai banyak kesan buruk.


CARA MELANCARKAN MEMBUANG AIR BESAR



Doktor dan saintis telah lama berhujah bahawa tandas moden tidak baik untuk badan kita. Apabila kita duduk di dalam tandas, badan kita menjadi tidak sempurna. Dalam kedudukan ini, rektums kita seakan tersekat dan ia menjadikan sukar untuk najis keluar. 

Posisi mencangkung adalah yang terbaik kerana ia memudahkan najis untuk dikeluarkan sepenuhnya. Dan juga membiarkan ia keluar dengan sendiri dan bukan dengan cara meneran. Bila meneran,najis tidak akan keluar dengan sempurna dan ini menyebabkan buasir dan kencing tidak lawas.

Untuk pengetahuan semua, posisi membuang air besar ini adalah sangat penting kerana jika ia tidak dibuat dengan betul, ia boleh mendatangkan pelbagai penyakit seperti:

·Sembelit
·Buasir
·Penyakit usus
·Jangkitan kuman







Oleh itu,HERBLAX sangat sesuai diambil bagi melembutkan najis dan mengelakkan sembelit. Herba yang terdapat dalam HERBLAX banyak membantu dalam pembersihan usus dan perut dengan cara yang semulajadi.




CARA MELANCARKAN MEMBUANG AIR BESAR


CARA MELANCARKAN AIR BESAR




Dapatkan produk shaklee dan konsultasi secara percuma. Insyaallah yang terbaik dari Kak Yang. Sila klik ikon dibawah untuk membeli produk ini. 


 HERBLAX



 PM / Facebook : Rozila Ramli 
Page : Vitaminku Sihat 
Call / SMS / Whatsapp : 012-6203284 
Emel : r_rozila@yahoo.com 

PENGEDAR SHAKLEE PERAK 
PENGEDAR SHAKLEE MANJUNG 
PENGEDAR SHAKLEE LUMUT 
PENGEDAR SHAKLEE SITIAWAN 
PENGEDAR SHAKLEE AYER TAWAR

No comments:

Post a Comment

Mohon kerjasama anda supaya membuat ulasan dengan baik. Ulasan bersifat spam tidak akan diterbitkan. Terima kasih.

KEBURUKAN INTERMITTENT FASTING YANG RAMAI TAK TAHU

Wahhh dah kurus!!! Bestnya!!!  Bagi laa tips. "Saya buat diet Intermittent Fasting je" "Saya buat diet Keto" "Saya ...