Thursday 24 November 2016

DULU TAKUT MAKAN UBAT,SEKARANG PENGGUNA TEGAR

Assalamualaikum....

Arini saya nak share vitamin-vitamin yang menjadi feveret saya sejak berkenalan dengan dunia vitamin. Sebelum tu saya nak ceritakan kisah saya dan ubat. 
Dulu, saya ini adalah seorang yang susah untuk makan ubat atau vitamin. Memang saya dikenali sebagai budak yang penakut makan ubat. 
Masih teringat lagi macam mana abah dan mak susah payah nak bagi saya makan ubat. Abah akan kepit tangan dan kaki, mak pulak akan pegang muka supaya bukak mulut. 
Bila dah masukkan ubat tu, saya tak telan pun..kadang saya luahkan balik. 
Sebelum tu dah menjerit-jerit, sampai satu taman dah kenal.hahaha. Saya sanggup tahan sakit berhari-hari atau berminggu-minggu sebab taknak makan ubat. 
Kalau dulu bila abah sebut je klinik, mesti dah nages..tapi sekarang kalau pegi klinik pun sebab nak MC je, makan ubat tak pun. 
Tragis sungguh penangan ubat...uwaaaa.




Tapi sekarang saya tak pernah terpikir pun saya adalah pengamal tegar vitamin. 
Segala jenis vitamin saya amalkan tapi yang pasti dari jenama Shaklee sahaja lah, sebabnya saya hanya yakin dengan produk ini. 
Bukan tak pernah cuba, dulu pernah makan vitamin dari jenama lain tetapi setelah join Shaklee, jatuh cinta berganda-ganda dengan kehebatan dan keunikan produk ini.  Tambah-tambah sejak tau produk ni ada landmark study, dan juga kesemulajadian vitamin-vitamin ini, lagi la saya taknak berubah ke jenama lain.




Ikutkan semua produk Shaklee ini saya nak gunakan. Ye laaa, produk berkualiti dan baik sapa tolak rugi la kan. Ini antara vitamin yang saya amalkan:


Buang lemak

Lecithin ni saya amik sebab nak kurus..hihihi. 


Fungsi-fungsi yang lain ialah:
  • Mengurangkan sembelit
  • Membaiki prostat bagi lelaki
  • Pemecah lemak dan pelangsingan
  • Meningkatkan daya ingatan dan mengurangkan stress
  • Membantu dalam penyerapan vitamin A,D,E,K
  • Mengurangkan tekanan darah tinggi
  • Melindungi hati dan menghalang batu karang
  • Mencantikkan otot dan kulit



GLA ini produk pertama yang saya amik dan ia membantu menghilangkan cyst saya.

Fungsi-fungsi yang lain ialah :
  • Membantu mengawal paras hormon
  • Mengurangkan sakit senggugut
  • Membantu mengurangkan keradangan - kesakitan sengal-sengal
  • Membantu menyerikan kulit
  • Membantu mengurangkan neuropati pesakit kencing manis
  • Membetulkan kitaran haid
  • Meningkatkan kesuburan
  • Melambatkan penuaan


loya dan alahan mengandung

Peppermint Ginger Plus ini pulak saya amik untuk buang angin, maklum la saya banyak angin dan suka makan makanan berangin.

Fungsi-fungsi yang lain ialah:
  • Melegakan senak perut
  • Membantu penghadaman
  • Membantu masalah mabuk laut atau mabuk laut
  • Melegakan gastrik dan pedih ulu hati
  • Melegakan sakit ketika haid
  • Melegakan mual atau loya ketika mengandung
  • Membuang angin dalam badan 
  • Menyamankan perut


imun booster

Nutriferon adalah imune booster, pengganti panadol saya.


tonik penuaan

 Vivix ni saya amik untuk lancarkan kitaran haid. Alhamdulillah, kitaran haid sudah menjadi teratur  dan tidak tersekat-sekat lagi.

tonik ajaib

Fungsi-fungsi yang lain ialah :
  • Menggalakkan rangsangan penuaan yang sihat
  • Bantu dalam menghalang kanser
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung
  • Mengurangkan komplikasi dalam pesakit diabetes
  • Menyokong kesihatna sendi
  • Mengurangkan insiden bagi penyakit Alzheimer
  • Membantu dalam pengurangan berat badan
  • Meningkatkan sistem imun
  • Meningkatkan kesihatan mata
  • Menyokong kesihtan keseluruhan



kulit cerah

Vitamin C saya amik untuk hilangkan parut jerawat.



Fungsi-fungsi yang lain ialah:
  • Merangsang pembentukan kolagen
  • Memperbaiki simptom pendarahan seperti gusi berdarah dan lebam
  • Membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman
  • Membantu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah
  • Membantu mengingkatkan sistem imun
  • Membantu memperbaiki masalah insomnia, stress
  • Membantu mengurangkan simptom flu dan selsema
  • Membantu mencerahkan kulit, melambatkan penuaan



kesihatan dirumah

Set yang wajib ada dirumah.


Sebenarnya yang lain pun saya suka, cuma yang ini saya lebih konsisten dalam pengambilan harian. 

Jika anda inginkan kesihatan yang optimum, jangan pernah skip setiap vitamin ini kerana setiap vitamin mengambil masa lebih kurang 90 hari untuk serasi dengan badan kita.

Jika anda inginkan penerangan lanjut dan ingin membeli, boleh hubungi saya:


CALL/SMS/WHATAPPS : 012-6203284 

 FACEBOOK : ROZILA RAMLI INSTAGRAM : shaklee_ela_ramli 

 PENGEDAR SHAKLEE AYER TAWAR
 PENGEDAR SHAKLEE MANJUNG 
 PENGEDAR SHAKLEE SITIAWAN 
 PENGEDAR SHAKLEE LUMUT 

 COD : AYER TAWAR/SITIAWAN/MANJUNG/LUMUT 

 POSTAGE : SELURUH MALAYSIA

No comments:

Post a Comment

Mohon kerjasama anda supaya membuat ulasan dengan baik. Ulasan bersifat spam tidak akan diterbitkan. Terima kasih.

KEBURUKAN INTERMITTENT FASTING YANG RAMAI TAK TAHU

Wahhh dah kurus!!! Bestnya!!!  Bagi laa tips. "Saya buat diet Intermittent Fasting je" "Saya buat diet Keto" "Saya ...